Veelgestelde vragen

Hieronder vind je enkele veelgestelde vragen. Zit je vraag er niet tussen? Neem dan contact op. Ik beantwoord je vraag graag.

Wat heb ik nodig om met een hond te steppen?

Wanneer je rustig stept en de hond met je meeloopt dan heb je in principe niets extra’s nodig. Toch raad ik je aan om een dog adapter (van Kickbike of Yedoo) te gebruiken zodat de treklijn niet tussen de spaken van de step kan komen. Ook een treklijn met flexibel stuk is prettig, zodat je iets demping hebt als je hond (onverwachte) bewegingen maakt. Als je wat harder stept of de hond de step trekt is het sowieso aan te raden een dog adapter of treklijn met flexibel stuk te gebruiken.

Daarnaast is het aan te bevelen een helm en knie- en elleboogbeschermers te dragen wanneer je de step echt sportief gebruikt.

Kan ik ook bij je terecht voor advies?

Jazeker! Bel me, stuur een berichtje (via Whatsapp of het contactformulier) of gebruik de chat en ik help je graag.

Is het veilig om mijn product op hondensteps.nl te kopen?

Hondensteps.nl werkt samen met de Nederlandse importeur van de verkochte producten. Hierdoor is zowel de levering als de garantie goed geregeld. Voor de betaling van de producten wordt een beveiligde omgeving gebruikt. Hierdoor kun je eenvoudig en veilig betalen.

Ik vind het als eigenaar van deze website belangrijk dat je tevreden bent met je aanschaf. Ik doe dit door voorafgaand aan de aanschaf voldoende informatie en goed advies te geven. Na de aanschaf zorg ik voor een probleemloze levering. Mocht er na de levering toch een probleem ontstaan dan help ik je graag. Je hebt namelijk de wettelijke garantie op je product.

Met mijn andere bedrijven heb ik vele tevreden klanten. Zij hebben reviews over hun ervaring met mij geschreven. Via de pagina Over mij kan je zien waar je die recensies kan vinden. Daarnaast ben je van harte welkom om een berichtje te sturen of te bellen, zodat je een beter beeld van mij kan krijgen.

Hoe werkt de laagste prijsgarantie?

Bij Hondensteps.nl vinden we het belangrijk dat onze klanten tevreden zijn met hun aankoop. Zowel over het product als de prijs. Daarom beloven we dat je bij Hondensteps.nl altijd de beste prijs betaalt. We bieden je dus een laagste prijsgarantie.

Om dit waar te maken vergelijken we de prijzen van onze producten met die van onze grootste concurrenten. Mocht je toch nog bij één van onze concurrenten een lagere prijs vinden dan krijg je het verschil gewoon terug. En hier heb je niet één, maar zelfs 14 dagen de tijd voor. Je betaalt dus altijd de laagste prijs voor je step en accessoires.

Op de pagina laagste prijsgarantie vind je de spelregels.

Wat zijn de verzendkosten?

Vanaf een bedrag van €150 zijn de verzendkosten gratis. Voor bestellingen onder de €150 zijn de verzendkosten €6,95.

Heeft het product dat je gekocht hebt een defect? Dan betaalt Hondensteps.nl de verzendkosten om het product te retourneren. Wil je afstand doen van je bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen? Dan betaal je zelf de verzendkosten.

Wat is de levertijd?

Als je je step of accessoire voor 16:00 uur besteld dan wordt deze dezelfde dag nog verzonden. Het product zal dan meestal de volgende werkdag al bij je aankomen.

Hoe kan ik betalen?

Het is mogelijk op de volgende manieren te betalen:

  • Ideal
  • Afterpay (achteraf betalen)
  • KBC/CBC
  • Belfius Direct Net
  • Bancontact / Mister Cash
  • Credit card
  • Sofort banking
  • Bitcoin
  • Paypal

 

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)
AfterPay voert voor Hondensteps.nl het volledige achteraf-betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van AfterPay zowel via de online omgeving als via de AfterPay App kunt inzien en betalen. AfterPay houd je op de hoogte via push notificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Je kunt bij Hondensteps.nl achteraf betalen tot een bedrag van €250 bij de eerste order die achteraf betaald wordt. Als je al een keer succesvol achteraf betaald hebt is het orderbedrag maximaal €500. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht je verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kan je bestelling alsnog betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay.

Hoe kan ik mijn order volgen?

Bij een bestelling krijg je altijd een Track & Trace-code waarmee je je bestelling kan volgen, zodat je weet wanneer je aankoop bezorgd wordt.

Mijn product heeft een defect. Hoe wordt dit opgelost?

Stuur me dan een berichtje waarin je het defect beschrijft. Bij een step hoef je vaak niet de hele step terug te sturen. Vaak is het mogelijk dat ik een nieuw onderdeel naar je opstuur. Hiervoor verneem ik graag van je welk merk en type step het is en over welk onderdeel het gaat. De verzendkosten zijn in het geval van een defect voor Hondensteps.nl.

Alle informatie hierover vind je op de pagina garantie en reparatie.

Wat is de retourtermijn?

De retourtermijn voor online aankopen is wettelijk vastgesteld op 14 dagen. Deze termijn wordt ook gehanteerd door Hondensteps.nl.

Wie betaalt de verzendkosten bij retourneren?

Heeft het product dat je gekocht hebt een defect? Dan betaalt Hondensteps.nl de verzendkosten. Wil je afstand doen van je bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen? Dan betaal je zelf de verzendkosten.

Waar kan ik het klachtenformulier, algemene voorwaarden en privacy policy vinden?

Klachten kan je uiten via de klachtenpagina.

De algemene voorwaarden zijn te vinden op deze pagina.

De privacy policy is te vinden op deze pagina.